برای فروش بیشتر، نیاز به بازدید بیشتر ندارید

ابزارهای روزنِما برای بهینه سازی وب سایت

نظرسنجی

نظرسنجی

آیا می‌دانید مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما به چه چیز نیاز دارند؟

ابزار قدرتمند روزنِما برای نظرسنجی به شما کمک می‌کند تا هم میزان رضایت مشتریان را از کالاها و خدمات خود بسنجید و هم صدای افراد ناراضی را بشنوید.

با نظرسنجی از مشتریان و بازدیدکنندگان می‌توانید نیازهای پنهان و انتظارهای آنها را شناسایی کنید. ابزار نظرسنجی روزنِما کمک می‌کند تا بتوانید انوع پرسشها را طرح کنید و در هر صفحه‌ای از وب سایت خود که خواستید آنها را از بازدیدکنندگان بپرسید و سپس آمار لازم از نظرسنجی را به دست آورید.

برای آشنایی بیشتر با مفاهیم نظرسنجی کلیک کنید

تست A/B

تست A/B

بازدیدکنندگان و مشتریان یک وب سایت به نوشته‌ها و عناصر یک صفحه وب مانند رنگ، اندازه، شکل، چیدمان و ... واکنش مثبت یا منفی نشان می‌دهند. گاهی یک تغییر کوچک در عناصر یک وب سایت می‌تواند موجب جلب رضایت بازدیدکنندگان بیشتری شود که در نهایت تبدیل به خریدارانی از سایت شوند. اما چگونه می‌توان مطمئن شد که تغییر مورد نظر تاثیر مثبت خواهد داشت؟ بهترین راهکار تست A/B است.

تست A/B ساده‌ترین و امن‌ترین راهی است که بدون داشتن هرگونه مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید تغییرات را روی یک وب سایت اعمال کنید. تست تغییراتی که روی مشتریهای واقعی و در زمان واقعی صورت می‌گیرد، با تقسیم ترافیک (تعداد بازدیدها) به شما نشان خواهد داد که بهترین راه برای انجام تغییرات کدام است.

در تست A/B دو نسخه (نسخه A و نسخه B) از یک صفحه وب به کمک ترافیک زنده (بازدیدکنندگان واقعی) مقایسه می‌شود. وقتی یک تست A/B را اجرا می‌کنید، ترافیک (تعداد بازدیدها) صفحه را بین دو نسخه از صفحه تقسیم می‌کنید. پس از اجرای تست، ابتدا نتایج را بررسی می‌کنید و سپس تغییر واقعی را در صورتی که نتایج برای شما راضی کننده باشد، روی کد و طراحی وب سایت اعمال می‌کنید.

برای آشنایی بیشتر با مفاهیم تست A/B کلیک کنید

ویژگی‌های روزنما

به کمک روزنما می‌توانید تست A/B را روی صفحه‌های مورد نظر از وب سایت خود اجرا کنید؛ صفحه‌هایی مانند نوشته‌ها، صفحه کالا یا خدمت، صفحه فرود و ...

برخی از ویژگی‌های تست A/B با روزنما عبارتند از:

  • شمارش تعداد بازدیدهای یک صفحه
  • شمارش تعداد بازدیدهای یک صفحه به تفکیک مبداهای بازدید مختلف
  • ایجاد گزینه‌های A و B برای عناصر صفحه
  • تقسیم ترافیک صفحه بین گزینه‌های A و B به نسبت انتخابی شما
  • شمارش تعداد تبدیلهای انجام شده به تفکیک گزینه‌های A و B
  • تولید گزارشهای نموداری متنوع از نتایج تست
برای آشنایی با فرآیند کامل تعریف و اجرای تست کلیک کنید

آزمایشگاه روزنِما

آزمایشگاه روزنما

برای انجام تست A/B با روزنما سه ابزار تهیه شده است:

افزونه وردپرس

به کمک این افزونه می‌توانید تست A/B را روی نوشته‌ها، برگه‌ها، صفحه‌های کالا یا خدمت و صحفه‌های فرودی که در وردپرس ساخته می‌شوند اجرا کنید. شورت کدهای تعریف شده برای اینکار بسیار ساده هستند و می‌توانید آنها را در هر بخشی از صفحه بکار ببرید.

برنامه PHP

چنانچه سایت خود را با زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته‌اید با این قطعه برنامه می‌توانید تست A/B را در هر یک از صفحه‌های سایت خود که می‌خواهید اجرا کنید.

برنامه جاوااسکریپت

به کمک این برنامه فارغ از اینکه فناوری مورد استفاده در ساخت وب سایت شما چیست می‌توانید تست A/B را انجام دهید. کافی است پیوند برنامه جاوااسکریپت را در صفحه مورد نظر خود قرار دهید و تگهای تعریف شده را برای اجرای تست در صفحه بکار ببرید.

برای دریافت ابزارها و راهنمای کامل استفاده از آنها کلیک کنید
 کلیه حقوق متعلق است به روزنما.